https://www.traditionrolex.com/3 https://www.traditionrolex.com/3https://www.traditionrolex.com/3 Kolcowanie opon - kolcujemy opony sportowem rajdowe sniegowe szutrowe

Ps-sport - dystrybutor opon sportowych marki Michelin

https://www.traditionrolex.com/3

Kolcowanie opon

W naszym serwisie oferujemy usługę kolcowania opon. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem kolców renomowanej marki UGIGRIP.

Kolcujemy opony:

  • do samochodów osobowych, dostawczych oraz 4x4,
  • do różnego rodzaju maszyn, wózków widłowych, rolb – maszyny do pielęgnacji lodu,
  • do motocykli i quadów
  • gąsienice skuterów śnieżnych.

Kolcujemy również opony wyczynowe używane  w sporcie, między innymi podczas zimowego Rajdu Lotos lub Rajdu Magurskiego, które gościły w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Dzięki temu, że jesteśmy wyłącznym dystrybutorem opon sportowych marki MICHELIN i kolcowaliśmy opony dla zawodników między innymi takich jak: Kajetan Kajetanowicz,  Leszek   Kuzaj czy   Michał  Sołowow posiadamy bardzo  duże  doświadczenie i  nasze usługi są na najwyższym poziomie . Używamy kolców renomowanej francuskiej firmy UGIGRIP oraz używamy specjalistycznego kleju do osadzania kolców, dzięki czemu opony w ten sposób kolcowane służą przez wiele kilometrów

Przy prędkości 120km/h każdy kolec uderza w lód około 17 razy na sekundę z energią ponad 1 kW. Dlatego jakość połączenia kolców z oponą ma zasadnicze znaczenie.  Jest kilka aspektów na które trzeba zwrócić uwagę podczas kolcowania opony, żeby kolce nie wypadły z opony zbyt szybko.

 

 

Jedną z ważniejszych rzeczy jest wykonanie otworów, w które będą nabijane kolce. Jeśli w oponie jest fabrycznie wykonany otwór, należy odpowiednio do niego dobrać kolec (średnica oraz długość kolca). Kolec dobiera się również do pojazdu. Do sportu są stosowane specjalne kolce, które są produkowane z innych materiałów niż kolce „seryjne”. Kolce używane w rajdach samochodowych są mniej podatne na ścieranie oraz sama budowa kolca (ilość kołnierzy) jest inna po to, aby kolec narażony na bardzo duże przeciążenia nie wypadł z opony. Jeśli otwory w oponie robimy sami, istotny jest dobór wiertła, głębokość otworów, prędkość obrotowa wiertarki oraz temperatura opony podczas wykonywania otworów. Jeśli zrobimy zbyt głęboki lub za płytki otwór, kolec będzie zamontowany nieprawidłowo. Kiedy średnica otworu będzie za duża kolec będzie zbyt luźno „siedział” w oponie przez co szybciej wypadnie, z kolei jak otwór jest za „ciasny” opona może pękać w okolicy kolca przez co kolce również mogą szybciej wypaść. Wymiary otworu będą różne w zależności od mieszanki opony.  Do kolcowania należy stosować specjalny klej, który podczas wbijania kolca daje poślizg dzięki czemu łatwiej oraz dokładniej można nakolcować oponę a oprócz tego po wyschnięciu przykleja kolce do opony. Istotna jest również temperatura opony podczas kolcowania – jest inna niż do wykonywania otworów. Po wykolcowaniu opony klej musi wyschnąć. Należy również pamiętać, że opony kolcowane stosuje się tylko do nawierzchni typu: śnieg i lód. Jeśli używa się te opony w innych warunkach to należy liczyć się z tym, że opony zużyją się szybciej.

Kolce można również nabijać do seryjnych opon. Kolcuje się również obuwie, opony rowerowe, motocyklowe oraz opony do różnego rodzaju maszyn, itp.

 

 

https://www.traditionrolex.com/3